الأحد، 11 ديسمبر 2011

Di Ambang Kebangkitan Islam

'Ingat tak tahun bila Kerajaan Turki Uthmaniyah jatuh, 1924..Bermakna lebih kurang sepuluh tahun lagi genaplah 100 tahun peristiwa itu berlaku(2024)..Satu fakta yang harus kamu ingat ialah, Islam akan kembali gemilang setiap seratus tahun..' Inilah petikan kata2 seorang pemimpin tertinggi Ikhwan Muslimin yang dirakamkan oleh Ustaz Mujahid ketika membedah novel Embun Padang Pasir..

Kalau anda masih tidak percaya, lihatlah dunia ketika ini, di mana-mana orang membincangkan tentang Islam, revolusi Islam..Tumbangnya kerajaan taghut di Mesir, Tunisia dan Libya bukanlah kebetulan semata-mata bahkan inilah perancangan Allah yang dijalankan oleh hamba-hambaNya yang terpilih..

Ya benar, seolah-olah semua yg sedang berlaku ketika ini sudah dirancang oleh pemimpin2 IM, tapi sebenarnya 'tangan' Allahlah yang menggerakkannya..Baru-baru ini ada terbaca artikel tentang Muammar Gaddafi, yang mengatakan konon-kononnya pembunuhan Gaddafi oleh rakyatnya merupakan agenda yahudi yang terancang!

Gaddafi digambarkan dalam artikel itu merupakan seorang pendokong Islam yang digeruni barat..maka barat telah merancang supaya Gaddafi dapat dihapuskan tanpa dunia mengesyaki bahawa merekalah pembunuh yang sebenar..Sengaja ditimbulkan revolusi di negara2 Islam keliling Libya terlebih dahulu supaya menampakkan 'kebenaran' rancangan mereka..kemudian revolusi itu merebak ke negara Libya..bukti rancangan itu ialah barat sendiri yang membekalkan senjata kepada rakyat bagi menentang kerajaan Gaddafi..


Wah hebat sekali perancangan mereka, namun mereka lupa, umat Islam ada Allah..‎"Mereka merancang, Allah juga merancang. Sesungguhnya Allahlah sebaik-baik perancang" Ali Imran : 54

Mereka lupa peristiwa 11 September 2000..yang mereka sangkakan Islam akan hancur selepas itu bersama2 hancurnya WTC..Namun yang berlaku adalah sebaliknya..Lihatlah fakta2 yang tertulis..Surat khabar The Guardian pada hari Isnin 2-9-2002 mengatakan bahawa :"Kebanyakan kedai menjual buku Islam dan kursus perbandingan agama di universiti-universiti menjadi kerumuni oleh orang baru dari bukan Islam yg ingin menjelajah ke dalam prinsip-prinsip Islam dan Sirah Nabi. Kadar penjualan Al-Quran terjemahan bahasa Inggeris dalam masa tiga bulan setelah kebangkitan 11 September 2001 meningkat naik."


Fakta kedua..

Menurut Dilowar Khan, Pengurus Masjid di Timur London :
"Masjid telah membuka pintu kepada pelawat dari kalangan bukan Islam, dan kadar penggemar ini meningkat berterusan semenjak peristiwa tahun lepas, dan sekurang-kurangnya 2 orang masuk Islam setiap bulan."


Kalaupun benar ada perancangan musuh2 Allah dalam merencanakan gerakan2 ini, pastilah mereka akan rebah tersungkur di akhirnya..Sudah terlalu banyak sejarah Islam merakamkan kisah senjata makan tuan seperti ini..Ingatlah, setiap sesuatu yang dibantu Allah pasti tidak akan tewas..

(Ketika ini, Islam sedang membina tapak, marilah bersama menggabungkan diri di dalamnya, jika tidak, nescaya kamu akan tertinggal jauh di belakang..Ayuh cepat sebelum terlambat! Tinggalkan maksiat dan tinggalkan segala perbuatan lagha yang melambatkan langkahmu menuju kepada Yang Esa..Ayuh, sesungguhnya Islam tidak perlukanmu, namun tanpa Islam engkau pasti tewas!)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق